Sveriges nöjdaste kunder 2025

rekrytering Clockwork

Clockwork har Sveriges nöjdaste kunder – för femte året i rad

För femte året i rad har Clockwork Bemanning & Rekrytering AB de mest nöjda kunderna i Sverige, enligt Svenskt Kvalitetsindex årliga mätning av kundnöjdhet inom bemanningsbranschen. Med ett toppbetyg på 78,3 bekräftar Clockwork sin ledande position och systerbolaget NearYou landar strax bakom på 77,8. Båda företagen placerar sig därmed i topp i en bransch där kraven på kvalitet, närhet och anpassningsförmåga ständigt ökar. Men bakom siffrorna finns något större: ett dagligt engagemang, en närvaro i kundens verklighet och en vilja att göra skillnad på riktigt.

– Att få högsta betyg fem år i rad är inget man tar för givet. Det är ett kvitto på att våra medarbetare varje dag väljer att bry sig om kunden, om uppdraget, om människan bakom, säger Magnus Fridebo, VD på Clockwork.

Närhet som märks och gör skillnad

I en bransch där kraven ökar och förändring är det enda konstanta, är det inte tekniken eller processerna som gör skillnaden. Det är människorna. Det är förmågan att lyssna, förstå och agera innan behovet ens hunnit formuleras.

– Vi bygger relationer, inte bara affärer. Genom att vara nära kundens vardag och samtidigt ha blicken riktad mot framtiden, skapar vi värde som håller över tid, säger Magnus.

SKI lyfter fram personlig service, tillgänglighet och träffsäker matchning som avgörande faktorer för kundnöjdhet. Men också proaktivitet, något Clockwork har gjort till en vana genom lokal närvaro, engagerade team som sätter kundens behov i centrum.

Ett större syfte än siffror

Men det stannar inte där. För Clockwork handlar det om så mycket mer än nöjda kunder, det handlar också om ett mer inkluderande och hållbart arbetsliv. Genom traineeprogram, samarbeten med skolor och ett aktivt arbete för jämställdhet öppnas dörrar för fler.

– När vi ser människan bakom varje uppdrag och tar ansvar bortom leveransen, då händer något. Då skapar vi inte bara nöjdare kunder, vi bygger ett starkare och mer inkluderande samhälle, säger Magnus.

Genom att skapa möjligheter för människor att ta steget från utanförskap till innanförskap spelar företaget en viktig roll i att stärka både individer och samhällen. Med ett tydligt ansvarstagande för hela värdekedjan fungerar Clockwork som en möjliggörare för hållbar utveckling särskilt i de lokala sammanhang där verksamheten är förankrad.

Fakta – SKI 2025 Bemanning

  • Clockwork: 78,3
  • NearYou: 77,8
  • Branschgenomsnitt: 68,0